Rebuzz – Zagadki matematyczne o bardzo prostym sformułowaniu

Problem Collatza w popkulturze

Problem Collatza w popkulturze

Pierwsza zagadka znana jako Domysł Erdősa–Strausa (zobaczcie jak proste jest pytanie), druga to jest mi lepiej znana – to Problem Collatza (czyli inaczej np. 3x+1). Bardzo zgrabne zagadki, gorąco polecam!

Ten wpis to oczywiście też jest mój lans. Chciałem się pochwalić, że zabieram głos w dyskusji z Włodzimierzem Holsztyńskim i napisał on do mnie Dziki Wezyrze, co miało też znaczyć Dzięki Wezyrze ;-). Nie często przytrafia mi się coś takiego…

Wlodzimierz Holsztynski – Najłatwiej o efektowne, trudne do rozwiązania, a zarazem łatwe do zrozumienia problemy w elementarnej teorii liczb i w kombinatoryce […]

Zapraszam do zapoznania się z zagadkami / problemami, włączenia się do dyskusji, a może… rozwiązania i pochwalenia się wynikiem?

A odnośnie rebuzza – ten jak raz rebuzz jest na sterydach, bo posyłam go również na Facebooka i inne serwisy, na które rozlewa się mój Strumień Nieświadomości ;-).

Ten wpis został opublikowany w kategorii Zwykły wpis i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Rebuzz – Zagadki matematyczne o bardzo prostym sformułowaniu

  1. Wimmer pisze:

    No to ładnie. Wykazałem się brakiem umiejętności kojarzenia, znanym również pod brutalnym mianem „braku inteligencji”. Dopiero teraz dostrzegłem, że „Dziki Wezyrze” jest wynikiem niedociśnięcia klawisza od pliterki – koincydencja jest naprawdę niesamowita 🙂
    Jako prosty ekonom nie włączam się natomiast ani do domysłu Erdősa–Strausa, ani do problemu Collatza 🙂

    • wildwezyr pisze:

      Paweł, twoje wnioski są zbyt daleko idące ;-).

      Włodzimierz napisał w swoim komentarzu (na samym dole):

      Zwrot Dziki Wezyrze jest jednocześnie metodą zwracania się do Ciebie, Wild Wezyr, jak i dziękowania Ci, jako że Literówka jest naszą internetową partnerką życiową

      i pewnie to Ci po prostu umknęło lub przeczytałeś nieuważnie ;-).

Skomentuj

